3 min. lezen

Amazon’s Prime Day Shopping Event breekt alle records

Oorspronkelijk ter herdenking van het 20-jarig jubileum van Amazon, begon Amazon Prime Day in 2015. Het werd aangeboden in negen landen en duurde aanvankelijk vierentwintig uur. Het evenement strekte zich dit jaar uit over 24 landen en vestigde verkooprecords.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Amazon’s Prime Day Shopping Event breekt alle records
Bron: Depositphotos

Prime Day begon als een 48-uurs winkelmarathon. Elk jaar komen er nieuwe landen bij en ook het aantal kortingen en aanbiedingen neemt toe. In 2023 werden er bijvoorbeeld meer dan 375 miljoen dingen verkocht en bespaarden consumenten meer dan $ 2.5 miljard.

Niet alleen consumenten die op zoek zijn naar geweldige aanbiedingen zijn enthousiast over Prime Day, maar ook kleine en middelgrote bedrijven die op Amazon verkopen, kijken er naar uit. Voor hen biedt het een grote kans om de verkoop en de zichtbaarheid van het product te stimuleren. In 2022 overtrof hun omzet zelfs die van Amazon.

Het moet worden vermeld dat het evenement uitsluitend is beperkt tot premium Amazon Prime-leden. Voordelen zijn onder meer gratis verzending van miljoenen producten en snelle logistiek. Bepaalde plaatsen bieden bezorging op dezelfde dag of twee dagen aan. Ook beschikbaar voor abonnees zijn Prime Video, Prime Music, Prime Reading, Prime Gaming en Amazon Fresh. Ze krijgen ook toegang tot unieke aanbiedingen en kortingen, waaronder speciale Prime Day-deals.

Huishoudelijke artikelen, consumentenelektronica en Amazon-apparaten behoren tot de best verkochte categorieën.

Source: Numerator

Hoe zag 2024 eruit?

Prime Day 2024 brak door prestaties uit het verleden. Met een inkomen van $ 14.2 miljard steeg het met 11% ten opzichte van vorig jaar. De aankoop van mobiele apparaten ($ 7 miljard) was goed voor meer dan de helft van het totaal, een stijging van 18,6% ten opzichte van vorig jaar.

Vergeleken met de typische dagverkoop in juni, steeg de verkoop van Prime Day-elektronica met 61%. verkoop van kinderkleding met 165% ten opzichte van juni; verkoop van school– en kantoorbenodigdheden met 216%. Men kan dit toeschrijven aan het komende begin van het schooljaar. Om deze reden is Prime Day perfect om deze goederen onder de aandacht te brengen; Bedrijven moeten hier dus over nadenken in hun marketingplan.

Hoewel grote bedrijven zoals Walmart en Target hun eigen speciale aanbiedingen en winkelevenementen begonnen om consumenten aan te trekken en te wedijveren met Prime Day, slaagde Amazon er deze maand in om marktaandeel te veroveren van andere winkels.

Om aan een deel van de vraag te voldoen, gaf Amazon eerder toegang tot koopjes, zelfs voordat het tweedaagse evenement begon. Uit gegevens van Numerator blijkt dat, vergeleken met $ 56.64 in 2023, de gemiddelde besteding per bestelling voor de eerste 32 uur van Prime Day $ 60.03 bedroeg.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Meta AI wordt uitgerold in Europa
3 min. lezen

Meta AI wordt uitgerold in Europa

De techgigant Meta onthulde deze week dat zijn conversationele AI-tool zal worden ingezet in 41 Europese landen, waaronder die in de Europese Unie, evenals in 21 overzeese gebiedsdelen – wat hun grootste wereldwijde uitbreiding van Meta AI tot nu toe markeert.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Balkan Ecommerce Summit: wereldleiders komen bijeen in Sofia, april 2025
3 min. lezen

Balkan Ecommerce Summit: wereldleiders komen bijeen in Sofia, april 2025

De Balkan Ecommerce Summit 2025, een van de belangrijkste digitale handelsevenementen in de regio, zal Sofia op 29-30 april 2025 transformeren in de e-commercehub voor de hele Balkanregio in Arena Sofia. Dit historische evenement zal meer dan 4.000 deelnemers uit meer dan 20 landen, waaronder de Verenigde Staten en India, samenbrengen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Meta vervangt factchecking officieel door Community Notes-systeem
4 min. lezen

Meta vervangt factchecking officieel door Community Notes-systeem

Vanaf deze week verandert Meta fundamenteel de manier waarop informatie wordt geverifieerd op Facebook, Instagram en Threads. In plaats van samen te werken met onafhankelijke factcheckers, introduceren ze Community Notes, een op crowdsourcing gebaseerd mechanisme. Deze verandering is controversieel, maar Meta presenteert het als een manier om vooroordelen te verminderen. Voor merken betekent dit een […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+