3 min. lezen

Amazon’s Prime Day Shopping Event breekt alle records

Oorspronkelijk ter herdenking van het 20-jarig jubileum van Amazon, begon Amazon Prime Day in 2015. Het werd aangeboden in negen landen en duurde aanvankelijk vierentwintig uur. Het evenement strekte zich dit jaar uit over 24 landen en vestigde verkooprecords.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Amazon’s Prime Day Shopping Event breekt alle records
Bron: Depositphotos

Prime Day begon als een 48-uurs winkelmarathon. Elk jaar komen er nieuwe landen bij en ook het aantal kortingen en aanbiedingen neemt toe. In 2023 werden er bijvoorbeeld meer dan 375 miljoen dingen verkocht en bespaarden consumenten meer dan $ 2.5 miljard.

Niet alleen consumenten die op zoek zijn naar geweldige aanbiedingen zijn enthousiast over Prime Day, maar ook kleine en middelgrote bedrijven die op Amazon verkopen, kijken er naar uit. Voor hen biedt het een grote kans om de verkoop en de zichtbaarheid van het product te stimuleren. In 2022 overtrof hun omzet zelfs die van Amazon.

Het moet worden vermeld dat het evenement uitsluitend is beperkt tot premium Amazon Prime-leden. Voordelen zijn onder meer gratis verzending van miljoenen producten en snelle logistiek. Bepaalde plaatsen bieden bezorging op dezelfde dag of twee dagen aan. Ook beschikbaar voor abonnees zijn Prime Video, Prime Music, Prime Reading, Prime Gaming en Amazon Fresh. Ze krijgen ook toegang tot unieke aanbiedingen en kortingen, waaronder speciale Prime Day-deals.

Huishoudelijke artikelen, consumentenelektronica en Amazon-apparaten behoren tot de best verkochte categorieën.

Source: Numerator

Hoe zag 2024 eruit?

Prime Day 2024 brak door prestaties uit het verleden. Met een inkomen van $ 14.2 miljard steeg het met 11% ten opzichte van vorig jaar. De aankoop van mobiele apparaten ($ 7 miljard) was goed voor meer dan de helft van het totaal, een stijging van 18,6% ten opzichte van vorig jaar.

Vergeleken met de typische dagverkoop in juni, steeg de verkoop van Prime Day-elektronica met 61%. verkoop van kinderkleding met 165% ten opzichte van juni; verkoop van school– en kantoorbenodigdheden met 216%. Men kan dit toeschrijven aan het komende begin van het schooljaar. Om deze reden is Prime Day perfect om deze goederen onder de aandacht te brengen; Bedrijven moeten hier dus over nadenken in hun marketingplan.

Hoewel grote bedrijven zoals Walmart en Target hun eigen speciale aanbiedingen en winkelevenementen begonnen om consumenten aan te trekken en te wedijveren met Prime Day, slaagde Amazon er deze maand in om marktaandeel te veroveren van andere winkels.

Om aan een deel van de vraag te voldoen, gaf Amazon eerder toegang tot koopjes, zelfs voordat het tweedaagse evenement begon. Uit gegevens van Numerator blijkt dat, vergeleken met $ 56.64 in 2023, de gemiddelde besteding per bestelling voor de eerste 32 uur van Prime Day $ 60.03 bedroeg.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom
3 min. lezen

7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom

Affiliate World Europe komt op 4-5 september 2025 naar Boedapest in het Hungexpo Budapest Congress and Exhibition Center. Deze vooraanstaande conferentie voor affiliate marketing brengt de beste marketeers, adverteerders en technische innovators in de branche samen voor twee dagen van netwerken, leren en bedrijfsgroei.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Meta’s AI-kansenscore nu beschikbaar voor alle advertentieaccounts
2 min. lezen

Meta’s AI-kansenscore nu beschikbaar voor alle advertentieaccounts

Meta heeft de wereldwijde uitrol van zijn Opportunity Score-functie voor alle advertentieaccounts voltooid, na de eerste testfasen die eerder dit jaar begonnen. De AI-gestuurde optimalisatietool is bedoeld om adverteerders te helpen hun campagneprestaties te verbeteren door middel van systematische aanbevelingen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+