
Adobe Express is een programma voor het bewerken van foto’s en video’s. Het wordt voornamelijk gebruikt om visuals voor sociale media te maken , omdat het onder andere de beeldkwaliteit kan verhogen, kleuren kan wijzigen en effecten kan toevoegen. De TikTok Symphony Assistant-add-on is nu opgenomen in het programma en biedt toegang tot meer dan een miljoen goedgekeurde nummers uit de commerciële muziekcatalogus van TikTok.
De Symphony Assistant-add-on geeft Adobe Express-klanten toegang tot de commerciële muziekbibliotheek (CML) van TikTok, waardoor het eenvoudig is om muziek in TikTok-films op te nemen. Deze verbinding biedt gebruikers een breed scala aan nummers en geluiden, waardoor het eenvoudig is om populaire muziek in TikTok-video op te nemen.
Beheerders van social media platformen geven hier de voorkeur aan:
Toegang tot een enorme muziekbibliotheek
Met meer dan een miljoen nummers van opkomende en gerenommeerde artiesten, kun je gemakkelijk het perfecte nummer kiezen om je TikTok-berichten te verbeteren.
Vereenvoudigde licentie
Hiermee kun je op een snelle en legale manier muziek in video’s gebruiken.
Geavanceerde creatieve tools
Naast muziek bevat de Symphony Assistant-add-on creatieve sjablonen, Adobe Stock-films en -foto’s en een aantal bewerkingstools.
TikTok-gids om aan de slag te gaan
Symphony Assistant biedt begeleiding bij best practices en tips voor succes op TikTok. Gebruikers kunnen trending muziek en creatieve trends ontdekken die relevant zijn voor hun regio of markt, wat hen kan helpen boeiende en relevante inhoud te creëren.
Onderzoek en inzichten
De wizard analyseert de meest succesvolle advertenties en hashtags. Dit kan je helpen bij het optimaliseren van je contentstrategie. De eerder genoemde Pedro zou bijvoorbeeld waarschijnlijk in de aanbevelingen voorkomen.
Creatieve inspiratie
Deze functie kan helpen bij het genereren van inhoudsideeën op basis van huidige trends om creatieve blokkades te overwinnen.
De stap markeert ook de officiële erkenning van Adobe als de creatieve partner van TikTok, waardoor de samenwerking tussen TikTok en Adobe wordt versterkt om makers robuuste tools voor het maken van inhoud te bieden.